AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Saturday, December 15, 2012

Bila resah...*ala2 lagu Anuar Zain*

Cukup lemah nak layan rasa rindu ni

Lemah betul!

Sebab sakit sangat rasanya

Perit..Pedih..Pahit..Pizza...ehhh silap channel! ;p

*..that's me..sedih2 pun tetap boleh ketawa...*



Baba pergi Thailand tengah malam/awal pagi 14hb hari tu...hari Jumaat la kiranya

Ada khidmat komuniti di perkampungan Muslim di sana n ada lawatan ke beberapa tempat..ntah tak tahu la pulak nama tempat2 tu

Saya ni dah kenal Zaki a.k.a Baba 10 tahun..3 tahun bencinta 7 tahun berumahtangga

Dalam tempoh 3 tahun bencinta tu..Baba dah memang busy dengan perwakilan pelajar yg di UIA disebut SRC..

Dalam tempoh 7 tahun berumahtangga..*walaupun rumah takde tangga*..Baba busy dengan kerja sebagai Pegawai Kebudayaan di universiti

Sibuk sesibuknya...program silih berganti...yang bertindan pun ada...bukan setempat jer..satu Malaysia programnya...ada juga yang melibatkan internationale...

Belum lagi meeting yang boleh dikatakan setiap hari...tugas sebagai Fellow/warden lagi

Fuhhhh...cara saya menulis ni menggambarkan betapa saya faham dan sebati dengan tugas n kerja Baba

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hmmmmmmm
 
Banyak kali saya tekan space bar
 
So...faham tak apa yang saya rasa?
 
Actually..nak tekan lagi banyak sebenarnya...barulah sama dengan rasanya
 
Tapi takpelah....faham2 sendiri la yea...
 
 
 
Entahlah.....*kan dah mengeluh*
 
Saya faham semuanya...saya tahu itu adalah amanah dan tanggungjawab Baba
 
Sumber rezeki Baba untuk disalurkan kepada kami dalam erti kata...nafkah
 
Haaaaa NAFKAH???
 
*ada cerita lucu disebalik perkataan nafkah itu...biarlah menjadi rahsia saya dan Baba*
*saja jer kan...dah tahu rahsia...tak payah la mention dekat sini*
*saya dengar suara hati anda...it's ok..I allow it..saja nak bagi suspend*
*oklah..sambung semula cerita*
 
 
Kalau program Baba sekitar UMP jer...or sekitar Kuantan jer
 
Saya okay la sikit...*ada juga sebenarnya rasa tu*
 
Bila Baba kena out station yang jauh2...macam ke Thailand ni
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*space bar lagi*
 
Susah saya nak rumuskan rasa yang ada ni
 
Ya...saya rindu
 
Giler ke apa tak rindu dekat suami sendiri
 
Sedangkan orang lain pun rindu dekat suami saya...apatah lagi saya....kaaaaaaaaaan?
 
 Tapi..saya taknak layan sangat rasa rindu ni
 
Sebab dah tua...*walaupun belum lagi..tapi sebab ikut cakap orang jer ni...orang tua tak boleh rindu pada suami/isteri..wakakaka*
 
Actually..saya kena kuat demi AUFAs
 
Sebab AUFAs pun keadaannya lebih kurang sama dengan saya
 
Bila Baba takde...suasana memang suram jer...macam ada yang tak kena...tak lengkap
 
Boleh nampak bila Baba tak pergi mana2 pun..juz pergi kerja...sepanjang hari suasananya biasa jer...bila Baba balik dari kerja...automatically suasana jadi meriah! serius!
 
*kalau tak percaya...boleh datang rumah saya n saksikan sendiri*
*nonsense*
 
AUFAs ni pulak jenis suka meluahkan
 
Bila asyik bertanya...bila Baba nak balik, rindu Baba
 
Itu yang menduga emosi saya
 
 
 
 
Balik daripada Thailand hari Selasa ni
 
Esoknya terus berangkat ke Riau, Indonesia
 
Mau tak jammed!!!!
 
First time kami tinggal di sini bila Baba out station lama
 
Selalunya kami akan balik kampung Melaka or stay dekat rumah kakak di KL
 
This time saya yang decide taknak pergi mana2
 
Saja nak survive
 
At last...baru 2 hari Baba takde
 
Dah tak keruan!!!!
 
Sebabnya...Baba langsung tak contact
 
:(
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
rindu nak berebut tidur atas pangku Baba...sambil buat muka *ingat-comel-sangat*...
 
 
 
 
 
*Ba....call la kami...sms ke..on FB ke...takkan takde line dekat sana.....*

 
 

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

2 comments:

Ira said...

memang.. bila berjauhan dgn suami.. semua perasaan keluar..
rindu..risau..bimbang.. kalau x contact lg la bertambah2 risaunya..
rasanya semua org sama kot.. tmbh2 plak jenis mcm ira yg suami jarang outstation. br dgr dia kene g team building je da pk, camne la tggl berdua je ngan anak.

AufaZanKi said...

Selagi suami tak balik selagi tu la macam2 rasa ada kan...hehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...